چرا نباید از هر فروشنده ای زهر زنبور عسل بخریم


خرید زهر زنبور عسل کار ساده ای نیست. شما قصد خرید ماده ای را دارید که هم می تواند با جان شما بازی کند و هم زندگیتان را نجات دهد. در نتیجه خرید این ماده طبیعی از هر فروشنده ای و هر برندی کار صحیحی نیست.


وقتی اسم زهر را می شنویم، ناخودآگاه خطر را حس می کنیم. اسمش مشخص است، زهر! پس اگر قرار باشد از آن استفاده درمانی هم کنیم، باز باید توجه داشته باشیم که ماده ای خطرناک است که می تواند مشکلات زیادی برای بدن انسان به همراه داشته باشد.

زهر زنبور عسل از جمله زهرهای پرخاصیت دنیا است. وجود حدود 50 درصد ملیتین در ماده خشک زهر زنبور عسل باعث شده تا در عین حالی که این ماده طبیعی بسیار دردناک و در برخی مواقع کشنده باشد، اما به عنوان یک ماده دارویی شناخته شود. زهر زنبور عسل هممی تواند یک درمانگر خوب و هم یک قاتل حرفه ای به شمار رود!

به دلیل اینکه استفاده از زهر زنبور عسل ریسک بالایی داردپف در نتیجه خرید و مصرف آن نیز بسیار مهم و حساس است. شما نیم توانید به این راحتی به یک برند ناشناس برای خرید زهر زنبور عسل اعتماد کنید. همچنین هر فروشنده ای نمی تواند گزینه مناسب برای خرید زهر زنبور عسل توسط شما باشد. به همین علت است که باید به سراغ فروشنده ها و برندهای معتبری بروید که اقدام به تولید و عرضه زهر زنبور عسل کرده اند.

؛؛  در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم که چرا نباید از هر فروشنده ای زهر زنبور عسل را خریداری کرد؟ پاسخ به این سوال می تواند پارامتر مناسبی برای شما باشد تا خرید زهر پرخاصیت زنبور عسل را با دقت بیشتری انجام دهید.

روش زهرگیری بسیار مهم است
روش های مختلفی برای زهر گیری در نظر گرفته شده است. روش هایی که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارد. مرسوم ترین روش زهرگیری نیز استفاده از جریان الکتریسیته است که آسیب کمی به زنبور عسل می زند.

زهری که خریداری می کنید یا توسط فروشنده تولید شده یا آن را از مراکز معتبر یا غیر معتبر تهیه کرده است، در هر صورت اگر نوع زهرگیری صحیح نبوده باشد و به روش هیا غیر استاندارد زهر از بدن زنبور عسل خارج شده باشد، ممکن است خاصیت لازم را نداشته یا مشکلاتی در آن وجود داشته باشد.

این در حالی است که اگر از مراکز معتبر خرید کنید، به دلیل اهمیت برندسازی و توجه به مشتریان، از زهرهایی استفاده می شود که با روش های استاندارد زهرگیری استخراج شده اند. در نتیجه حتما به این موضوع توجه داشته باشید که هر برند یا هر فروشنده زهر زنبور عسل نمی تواند معتبر باشد.

نوع فراوری زهر زنبور عسل اهمیت زیادی دارد
علاوه بر روش زهرگیری، روش فراوری زهر زنبور عسل نیز اهمیت زیادی دارد. اینکه زهر به چه صورتی و با چه مکانیسمی فراوری شده و به چه صورتی عرضه می شود، موضوع بسیار مهم است که نباید تادیده گرفته شود.

بسیاری از ترکیبات تهیه شده با زهر زنبور عسل نه تنها هیچ خاصیتی ندارد، بلکه ممکن است باعث مشکلاتی در بدن انسان شود. در نتیجه هر نوع فراورده ای از زهر زنبور مناسب نیست. برای مثال وقتی قرار است از زهر رنبور عسل به صورت تزریقی استفاده کنید، ریسک وارد شدن مواد غیر مرغوب به بدن شما بسیار بالاست و باید دقت زیادی در این زمینه داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که باعث می شود توصیه زیادی برای خرید از فروشنده های معتبر داشته باشیم، تخصص آنها است. فرقی نمی کند فروشنده حضوری باشد یا از یک سایت خرید خود را انجام می دهید. اگر فروشنده اطلاعات لازم در مورد نوع فراوری زهر زنبور داشته باشد، می تواند به شما برای انتخاب صحیح کمک کند. اگر هم از سایت اینترنتی خریداری می کنید، این اطلاعات در قالب توضیحات محصول ارائه می شود.

بسته بندی و نگهداری زهر در کیفیت آن موثر است
فروشنده ای که اطلاعات کافی در مورد زهر زنبور عسل نداشته باشد، هیچ گونه تعهدی در مورد حفظ و نگهداری از زهر زنبور عسل نخواهد داشت. شاید این کار را به عمد انجام ندهد و از روی بی اطلاعی باشد؛ اما در هر صورت این شما هستید که متضرر می شوید.

نگهداری از زهر زنبور عسل نیاز به برخی ملاحظات دارد که باید توسط فروشنده رعایت شود. اگر فروشنده نتواند یا اطلاع کافی نداشته باشد، محصول خریداری شده توسط شما هیچ سودی نداشته و گویی پول پرداخت شده را به دور ریخته اید.

علاوه بر این، بسته بندی محصولات تولید شده با زهر زنبور عسل به ویژه زهر خام پودر شده، اهمیت زیادی دارد. جلوگیری از نفوذ رطوبت به زهر از مهمترین نکاتی است که باید در بسته بندی زهر و محصولات تولید شده با آن مورد توجه قرار گیرد.

قیمت زهر زنبور عسل معیار مشخصی ندارد
یکی از مشکلاتی که باعث شده نتوان به هر فروشنده ای اعتماد کرد، قیمت زهر زنبور عسل است. قیمت زهر به راحتی و با معیارهای ساده مشخص نمی شود. به همین علت ممکن است یک نوع زهر از یک نژاد از زنبور را با تفاوت قیمت بسیار فاحش در دو فروشگاه نزدیک به هم پیدا کنید.

در نتیجه اگر می خواهید بهترین قیمت زهر زنبور را خریداری کرده باشید، باید به جای رفتن به سراغ دلالان زهر زنبور عسل، به سراغ افراد مطمئنی بروید که برای تولید زهر فعالیت کرده اند. البته به طور کلی شاید بهتر باشد از زنبوردار زهر زنبور عسل را خریداری نکنید؛ اما به سراغ دلالانی که قیمت زهر را تا چند برابر افزایش می دهند نیز نروید.


سخن آخر !
خرید زهر زنبور عسل کار ساده ای نیست. شما قصد خرید ماده ای را دارید که هم می تواند با جان شما بازی کند و هم زندگیتان را نجات دهد. در نتیجه خرید این ماده طبیعی از هر فروشنده ای و هر برندی کار صحیحی نیست. بهتر این است که با آگاهی و تحقیق اقدام به خرید زهر زنبور عسل کنید. در هنگام حتما به پارامترها و نکات مختلف توجه داشته باشید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.